Centrale informatievoorziening voor Hogeschool Utrecht

Samen met Hogeschool Utrecht hebben we een applicatie gerealiseerd waarin alle relevante informatie voor de gebruikers samen komt. Hierdoor heeft men centraal toegang tot persoonlijke informatie zoals cijfers, roosters, deadlines, taken, cursusinformatie, mail en nieuws. De applicatie is daarnaast aanpasbaar en flexibel en biedt daardoor een ideale verzameling van informatie die voor de gebruiker relevant is.

Probleem­beschrijving

Binnen opleidingsinstituten wordt over het algemeen veel informatie verspreid onder studenten en medewerkers, veelal per e-mail. Bij Hogeschool Utrecht werd deze informatiestroom door studenten en medewerkers als lastig ervaren. Men ervaarde een gebrek aan overzicht en gebruiksgemak, zo ontstond een digitale oplossing in de vorm van MyHu.

Mogelijke oplossingen

We zijn gestart met de inventarisatie van gebruikersgedrag, zowel van studenten als medewerkers. Hoe gebruiken studenten een digitale applicatie? Op welke wijze kunnen medewerkers het makkelijkst informatie verspreiden? We hebben de focus gelegd op een flexibel systeem met een persoonlijke gebruikservaring.

Proces

De gerealiseerde oplossing werd ontwikkeld in een op maat gemaakte Mendix-applicatie, een centraal punt voor de gebruiker. Hier heeft hij of zij makkelijk toegang tot alle persoonlijke informatie. Op deze manier hebben zowel studenten als docenten een overzicht van wat er in alle verschillende informatiesystemen van de Hogeschool Utrecht gebeurt. De applicatie is ontwikkeld voor systemen als iOS, Android en op desktops in de browser. Daarnaast is deze geïntegreerd met verschillende informatiesystemen.

Eindresultaat

Dankzij de gerealiseerde oplossing hebben de studenten en medewerkers van Hogeschool Utrecht een centraal, persoonlijk en flexibel overzicht van alle relevante informatie. Dit geeft de gebruikers veel overzicht, inzicht op maat en het bespaart de gebruikers veel tijd en frustratie. Verschillende informatiesystemen zijn niet langer nodig. Daarnaast geeft de applicatie de Hogeschool Utrecht een eigen gezicht, door middel van de front-end die volledig in eigen stijl kan worden ontwikkeld.

Alle voordelen op een rij

Flexibel overzicht

Alle informatie overzichtelijk op één plek, met makkelijke toegang tot een persoonlijk account.

Persoonlijke uitstraling

De digitale applicatie heeft een persoonlijke, vriendelijke uitstraling. Dit zorgt voor meer plezier tijdens het gebruik.

Responsive applicatie

De applicatie is beschikbaar op iOS, Android en op desktops in de browser en is geïntegreerd met verschillende informatiesystemen.

Tijdbesparing

In plaats van verschillende informatiesystemen, is er nu meer overzicht en inzicht. Dat zorgt voor sneller gebruik en minder frustratie.

Oplossing op maat

De applicatie is aanpasbaar en flexibel en biedt daardoor een ideale verzameling van informatie die voor de gebruiker relevant is.

Uniek imago

De applicatie van de Hogeschool Utrecht heeft een eigen gezicht, door middel van de front-end die volledig in eigen stijl is ontwikkeld.

Klant aan het woord

“Een digitale snelweg door een wirwar van informatiebronnen. Met de slimme MyHU-app hebben studenten en medewerkers de snelste route gevonden.”

Casper Zuidwijk

Agile Manager Hogeschool Utrecht