Zo halen wij kracht uit onze organisatievisie

Geschreven door: Dennis Brugging

Zo halen wij kracht uit onze organisatie visie

Ik realiseerde me laatst dat we bij Simplylogic onze kracht vooral halen uit onze organisatievisie. Sterker nog, onze visie is onze kracht. Dat begint eigenlijk bij de drie kernwaarden van Simplylogic:

  • Pragmatisch: fanatiek en teamgericht denken
  • Vertrouwen: een flexibele mindset
  • Toegevoegde waarde: het succes van morgen

Dit zijn kernwaarden die we dagelijks nastreven. In onze kernwaarden, een kompas richting de toekomst leggen wij uit hoe dit in de praktijk naar voren komt. In dit artikel wil ik wat dieper ingaan op ons gedachtegoed, en waarom we daar zoveel energie en richtingsgevoel uit halen.

As simple as logic can be

De naam Simplylogic ontstond direct na mijn studie Logistiek & Economie. Evenals de slogan “As Simple As Logic Can Be”. Ik had enkel een idee voor een naam en slogan. Ook dacht ik al veel na over een specifieke manier van dienstverlening. Toeval? Nee, ergens wist ik altijd dat ik op het juiste moment een bedrijf wilde opbouwen op basis van mijn visie. Ik had daarbij een specifiek idee over de rol van goede samenwerkingen, en hoe deze een specialistische dienstverlening binnen softwareontwikkeling zouden versterken.

Beginnen bij krachtige samenwerkingen

Er is mij ooit verteld dat wanneer je mensen om je heen verzameld, het belangrijk is dat iedereen in bepaalde opzichten iets toevoegt. Ieder een eigen talent. Alleen dan kun je van elkaar blijven leren en uiteindelijk groeien. Samenwerken in alle opzichten, zelfs op detailniveau, is inmiddels één van de oerkrachten van Simplylogic. Niet alleen binnen onze eigen teams maar juist ook daarbuiten. Zo werken wij samen met vaste partners die allemaal expert zijn binnen hun eigen discipline. Zelfs wanneer we bepaalde zaken prima zelf kunnen aanbieden, kiezen we er toch vaak voor om een partner onderdeel te maken van de opdracht. Op deze manier houden wij focus op onze specialistische wijze van dienstverlening. Hier ligt onze toegevoegde waarde.

Van standaard leverancier naar betrouwbare partner

Ook richting onze opdrachtgevers gaan we altijd voor de partnership. Ik zeg wel eens dat een klassieke klant/leverancier relatie garant staat voor een minder succesvol project. Als je je gaat gedragen als leverancier, wordt je uiteindelijk ook zo behandeld. Maar wanneer je kijkt door de bril van een duurzame partnership, ben je samen verantwoordelijk voor het resultaat van het project. Wanneer dit vanaf dag één duidelijk is afgesproken, creëer je samen meer succes. Wij doen dit bijvoorbeeld door enorm transparant te zijn in onze communicatie. Maar ook door continue wederzijdse verwachtingen te managen. Ook als dit betekent dat er slecht nieuws gebracht moet worden. Bij ons in Twente zeggen we “doo wat ie zegt dan leeg ie nich!”. Vrij vertaald betekent dit: als je doet wat je zegt dan hoef je niet te liegen. Klinkt als een open deur maar ervaring leert dat dit lastig is in de praktijk.

Kernwaarden, het fundament van sterke vertrouwensrelaties 

Partnerships waar we samen aan het roer staan van de roadmap. Een roadmap die we samen hebben ingekleurd. Waar gelijkwaardigheid op het gebied van elkaars belangen centraal staat. Door samen vooruit te kijken komt niemand iets te kort. In een goede vertrouwensrelatie is er altijd tijd en ruimte om eventuele obstakels weg te halen. Om samen weloverwogen risico’s te nemen. Wij kiezen daarom altijd voor de samenwerking waar het wederzijds vertrouwen van nature aanwezig is, anders werkt het niet. Een goede vertrouwensrelatie is namelijk essentieel voor succesvolle partnerships. Is dat makkelijk? Niet altijd, maar voor ons is dat simpelweg de meest logische route om te bewandelen.

Klinkt dit interessant? Of herkenbaar? Ik wissel graag van gedachten.

Benieuwd wat we tijdens de ontwerp-sessie behandelen?

Van verkenning, ontwerp tot realisatie. Download vrijblijvend dit whitepaper en zie in één overzicht alle stappen. Vragen? We zien ze graag tegemoet.