Stel zelf online je nieuwe dak samen

Snel, makkelijk en zo helder als een glas water

Neem direct contact op

Asbestschakel | Online dakgenerator

“Je eigen nieuwe dak samenstellen en uitrekenen met de voeten omhoog vanaf de bank. Als dit met auto’s kan moet dit toch ook voor mijn asbesthoudende dak kunnen.” 

Proces

Het vervangen van een asbestdak is een complex project met meerdere stakeholders. De dakeigenaar dient een dakvervanging samen te stellen en af te nemen bij een dakenleverancier. Het bestaande dak moet worden verwijderd en de asbest mag alleen worden verwijderd en afgevoerd door gespecialiseerde bedrijven. Vervolgens wordt het vervangende dak geïnstalleerd en vindt de financiële afhandeling plaats. Wanneer dit proces decentraal wordt uitgevoerd kunnen de stakeholders over verschillende informatie beschikken, wat kan leiden tot miscommunicatie en hoge faalkosten. Daarnaast is het cruciaal dat de juiste kosten in rekening worden gebracht en de opbrengsten correct worden uitgekeerd aan de stakeholders.

Transformatie

Samen met Asbestschakel hebben we het proces van asbestdaken verwijderen volledig getransformeerd en een applicatie gerealiseerd die dit innovatieve business model ondersteunt. Met behulp van de applicatie kunnen dakeigenaren de dakvervanging samenstellen en worden de kosten direct uitgerekend en inzichtelijk gemaakt. Vervolgens wordt het gehele uitvoeringsproces bestuurd door de applicatie. Ten slotte wordt de financiële afwikkeling van de opdracht binnen de coöperatie door de applicatie geregeld.

 

Business case

Dankzij de gerealiseerde oplossing heeft Asbestschakel een volledig digitaal proces voor het vervangen van asbestdaken. Voor dakeigenaren biedt het digitaal samenstellen van de dakvervanging een significante tijdsbesparing en maken de direct inzichtelijke kosten het proces zeer transparant en voorspelbaar. Doordat het uitvoeringsproces door de applicatie wordt georkestreerd, is alle relevante informatie voor de betrokkenen centraal beschikbaar, wat de efficiëntie en communicatie bevordert. Dankzij de integraties met back-end systemen wordt de coöperatie ondersteund in de financiële afhandeling van de projecten en is de administratieve last significant verminderd.

Oplossing

De gerealiseerde oplossing bestaat uit een op maat gemaakte Mendix-applicatie, die de afwikkeling van het proces verzorgt en beschikbaar is op desktop, tablet en mobiele telefoon. De applicatie is geïntegreerd met de back-end systemen van de bij de coöperatie aangesloten organisaties, voor de financiële afhandeling van de projecten.

Terug naar het overzicht