Stel zelf online je nieuwe dak samen

Snel, makkelijk en zo helder als een glas water

Meer weten? Neem contact op

Asbestschakel | Online dakgenerator

“Je eigen nieuwe dak samenstellen en uitrekenen met de voeten omhoog vanaf de bank. Als dit met auto’s kan moet dit toch ook voor mijn asbesthoudende dak kunnen.” 

Het proces van asbest verwijderen

Het vervangen van een asbestdak is een complex project met meerdere stakeholders. De dakeigenaar dient een dakvervanging samen te stellen en af te nemen bij een dakenleverancier. Het verwijderen van het bestaande dak dient plaats te vinden waarna enkel gespecialiseerde bedrijven de asbest mogen verwijderen en afvoeren. Vervolgens installeert men het vervangende dak en vindt de financiële afhandeling plaats. Wanneer dit proces decentraal wordt uitgevoerd kunnen de stakeholders over verschillende informatie beschikken. Dit kan vervolgens leiden tot miscommunicatie en hoge faalkosten. Daarnaast is zowel het in rekening brengen van de juiste kosten als het correct uitkeren van de opbrengsten aan stakeholders van cruciaal belang.

Transformatie

Samen met Asbestschakel hebben we het proces van asbestdaken verwijderen volledig weten te transformeren. Dit door middel van het realiseren van een applicatie die dit innovatieve business model ondersteunt. Met behulp van de applicatie stellen dakeigenaren de dakvervanging samen en worden de kosten direct uitgerekend en inzichtelijk gemaakt. Vervolgens stuurt de applicatie het gehele uitvoeringsproces aan. Ten slotte regelt de applicatie de financiële afwikkeling van de opdracht binnen de coöperatie.

Business case

Dankzij de gerealiseerde oplossing heeft Asbestschakel een volledig digitaal proces voor het vervangen van asbestdaken. Voor dakeigenaren biedt het digitaal samenstellen van de dakvervanging een significante tijdsbesparing. Daarnaast maken de direct inzichtelijke kosten het proces zeer transparant en voorspelbaar. Doordat het uitvoeringsproces door de applicatie wordt georkestreerd, is alle relevante informatie voor de betrokkenen centraal beschikbaar, wat de efficiëntie en communicatie bevordert. Verder zorgen de integraties met back-end systemen voor het ondersteunen van de coöperatie in de financiële afhandeling van projecten. De administratieve last vermindert hierdoor significant.

Oplossing

De gerealiseerde oplossing bestaat uit een op maat gemaakte Mendix-applicatie, die de afwikkeling van het proces verzorgt en beschikbaar is op desktop, tablet en mobiele telefoon. De applicatie is geïntegreerd met de back-end systemen van de bij de coöperatie aangesloten organisaties, voor de financiële afhandeling van de projecten.

Terug naar het overzicht